search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Webbasierte Plattform "Wissen, was wirkt!" – Evidenzbasierte Fördermaßnahmen suchen und finden
Parallel titleWeb-based platform "Wissen, was wirkt!" – Search and find evidence-based support measures
Authors
SourceEmotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 7 (2025) 7, S. 222-230 ZDB
Document (1.037 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISBN978-3-7815-6178-6; 978-3-7815-2717-1; 9783781561786; 9783781527171
ISSN2629-0170; 2941-1998; 26290170; 29411998
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Wissen, was wirkt!“ wurde an der Interkantonalen Hochschule für Heilpädagogik Zürich als praktische Ressource für alle Fachkräfte der Sonderpädagogik entwickelt. Die Plattform bietet einen niederschwelligen Zugang zu Forschungsergebnissen und erprobten Maßnahmen aus verschiedenen Förderbereichen, die Eingang in den sonderpädagogischen Alltag finden können. Sie fungiert als Brücke zwischen Forschung und Praxis, wodurch das heil- und sonderpädagogische Lernfeld evidenzbasiert unterstützt wird. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):„Wissen, was wirkt!“ was developed at the University of Teacher Education in Special Needs Zurich as a practical resource for professionals in special education. The platform offers easy access to research findings and effective support measures from various fields, which can be integrated into daily special educational practice. By bridging the gap between research and practice, it facilitates the implementation of evidence-based practices in special education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication12.09.2025
CitationHagmann-von Arx, Priska; Sticca, Fabio; Link, Pierre-Carl: Webbasierte Plattform "Wissen, was wirkt!" – Evidenzbasierte Fördermaßnahmen suchen und finden - In: Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 7 (2025) 7, S. 222-230 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-339710 - DOI: 10.25656/01:33971; 10.35468/6178-15
export files

share content at social platforms