details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-339710
DOI: 10.25656/01:33971; 10.35468/6178-15
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-339710
DOI: 10.25656/01:33971; 10.35468/6178-15
Original Title |
Webbasierte Plattform "Wissen, was wirkt!" – Evidenzbasierte Fördermaßnahmen suchen und finden |
---|---|
Parallel title | Web-based platform "Wissen, was wirkt!" – Search and find evidence-based support measures |
Authors |
Hagmann-von Arx, Priska ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 7 (2025) 7, S. 222-230 ![]() |
Document | full text (1.037 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Evidenz; Praxis; Förderungsmaßnahme; Sonderpädagogik; Pädagogische Fachkraft; Zugang; Online-Datenbank; Lehrer; Angebot |
sub-discipline | Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISBN | 978-3-7815-6178-6; 978-3-7815-2717-1; 9783781561786; 9783781527171 |
ISSN | 2629-0170; 2941-1998; 26290170; 29411998 |
Language | German |
Year of creation | 2025 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | "Wissen, was wirkt!“ wurde an der Interkantonalen Hochschule für Heilpädagogik Zürich als praktische Ressource für alle Fachkräfte der Sonderpädagogik entwickelt. Die Plattform bietet einen niederschwelligen Zugang zu Forschungsergebnissen und erprobten Maßnahmen aus verschiedenen Förderbereichen, die Eingang in den sonderpädagogischen Alltag finden können. Sie fungiert als Brücke zwischen Forschung und Praxis, wodurch das heil- und sonderpädagogische Lernfeld evidenzbasiert unterstützt wird. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | „Wissen, was wirkt!“ was developed at the University of Teacher Education in Special Needs Zurich as a practical resource for professionals in special education. The platform offers easy access to research findings and effective support measures from various fields, which can be integrated into daily special educational practice. By bridging the gap between research and practice, it facilitates the implementation of evidence-based practices in special education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE Jahr: 2025 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 12.09.2025 |
Citation | Hagmann-von Arx, Priska; Sticca, Fabio; Link, Pierre-Carl: Webbasierte Plattform "Wissen, was wirkt!" – Evidenzbasierte Fördermaßnahmen suchen und finden - In: Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 7 (2025) 7, S. 222-230 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-339710 - DOI: 10.25656/01:33971; 10.35468/6178-15 |