search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Service Learning in Medellín, Colombia. Navigating challenges and forging new pathways for sustainable development
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 4, S. 24-27 ZDB
Document  (320 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 2699-5549; 14344688; 26995549
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This article explores the implementation of a Service Learning program at a Colombian university, emphasizing its potential to promote Education for Sustainable Development (ESD) in the country. It outlines the origins of the initiative and highlights the challenges of scaling it up. After introducing the role of Service Learning in advancing ESD, the article examines how this pedagogical approach can help address critical issues in Colombia, such as inequality. The discussion concludes with an in-depth analysis of the implementation of the program at a private university, focusing on its successes, the obstacles to broader adoption, and potential strategies to overcome them. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Artikel untersucht die Implementierung eines Service Learning-Programms an einer kolumbianischen Universität und hebt dessen Potenzial zur Förderung von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) im Land hervor. Er beschreibt die Ursprünge der Initiative und beleuchtet die Herausforderungen, das Programm auszuweiten. Ausgehend von der Bedeutung von Service Learning für die Förderungvon BNE wird erörtert, wie dieser pädagogische Ansatz drängende Probleme in Kolumbien, wie beispielsweise Ungleichheit, angehen kann. Der Artikel schließt mit einer detaillierten Analyse der Umsetzung des Programms an einer privaten Universität, wobei der Fokus auf den Erfolgen, den Hürden für eine breitere Anwendung und den möglichen Strategien zu deren Überwindung liegt. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.09.2025
CitationÁlvarez-Vanegas, Alejandro: Service Learning in Medellín, Colombia. Navigating challenges and forging new pathways for sustainable development - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 4, S. 24-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-339866 - DOI: 10.25656/01:33986; 10.31244/zep.2024.04.06
export files

share content at social platforms