details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340105
DOI: 10.25656/01:34010; 10.20377/zep-14
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340105
DOI: 10.25656/01:34010; 10.20377/zep-14
Title |
Conditions of learning for democracy and peace in Sub-Sahara Africa. Case of Nigeria |
---|---|
Author |
Njobati, Frederick F. ![]() ![]() |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 1, S. 11-16 ![]() |
Document | full text (394 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schule; Lernbedingungen; Demokratie; Frieden; Demokratische Bildung; Christliche Kirche; Friedenspädagogik; Konflikt; Konfliktlösung; Nigeria |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1434-4688; 2699-5549; 14344688; 26995549 |
Language | English |
Year of creation | 2025 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | This article examines the experiences of Christian Church leaders about the contribution of peace and democracy education in Nigerian faith-based schools as a basis for a just and stable society. The role of education in shaping democracy and peace especially in ongoing conflict context is pivotal, meanwhile there is paucity of research especially in areas of conflict in sub-Saharan Africa (SSA) (Njobati, 2021, p. 25; Burde et al., 2017, p. 620; Bajaj, 2015, p. 1-2; Krogull, Scheunpflug & Rwambonera, 2014, pp. 13-16). Existing studies mainly address wars, unstable governments and economy (Brunori et al., 2019, Babajide et al., 2021). This paper focuses on the case of the conflict in the Middle Belt region of Nigeria and its effects on education where schools have been attacked and children forced out of schools with girls violated (Njobati, 2021; Opara & Inmpey, 2019, p.109). Meanwhile, Christian Church organizations are playing an important role through conflict resolution and peace education (Ilo, 2015, p. 99). The qualitative research included 13 semi-structured interviews with leaders of Roman Catholic and Protestant church organizations about their experiences on how peace and democracy education activities in the faith-based schools is shaping learning conditions. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Dieser Artikel untersucht die Erfahrungen christlicher Kirchenleitungen mit Friedens- und Demokratieerziehung in konfessionellen Schulen in Nigeria als Beitrag für eine gerechte und stabile Gesellschaft. Die Rolle von Bildung bei der Gestaltung von Demokratie und Frieden ist von entscheidender Bedeutung, insbesondere in einem anhaltenden Konfliktkontext, auch wenn es zu den Konfliktgebieten in Subsahara-Afrika (SSA) nur wenige Forschungsarbeiten gibt (Njobati, 2021, S. 25; Burde et al., 2017, S. 620; Bajaj, 2015, S. 1-2; Krogull, Scheunpflug & Rwambonera, 2014, S. 13-16). Die bisher vorliegenden Studien befassen sich hauptsächlich mit Kriegen, instabilen Regierungen und deren ökonomischen Folgen (Brunori et al., 2019, Babajide et al., 2021). Dieser Artikel konzentriert sich hingegen auf die Auswirkungen von Konflikten auf Bildung am Beispiel der Middle Belt-Region Nigerias. Dort werden gezielt Schulen angegriffen, Kinder aus den Schulen vertrieben und Mädchen vergewaltigt (Njobati, 2021; Opara & Inmpey, 2019, S. 109). In dieser Situation spielen christliche Kirchen eine wichtige Rolle bei der Konfliktlösung und Friedenserziehung (Ilo, 2015, S. 99). Die hier vorgestellt qualitative Studie stützt sich auf 13 halbstrukturierte Interviews mit Führungskräften römisch-katholischer und protestantischer Kirchenorganisationen zu ihren Erfahrungen mit der Wirkung friedens- und demokratiepädagogischer Aktivitäten in konfessionellen Schulen auf Lernbedingungen. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2025 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 29.09.2025 |
Citation | Njobati, Frederick F.: Conditions of learning for democracy and peace in Sub-Sahara Africa. Case of Nigeria - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 1, S. 11-16 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340105 - DOI: 10.25656/01:34010; 10.20377/zep-14 |