search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

On Saturday, November 8, 2025, this website will be unavailable between 6:00 and 10:00 a.m. due to maintenance work. We kindly ask for your understanding.

Inhalt

details

Title
Educational policy in Mozambique. Local practices and challenges
Authors
SourceHallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 47-52
Document  (393 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6193-9; 978-3-7815-2731-7; 9783781561939; 9783781527317
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article has the general objective of describing the local reality of teaching and education in schools based in Nampula province. It also problematises some challenges related to the implementation of Bilingual Education through document analysis and lesson observations. We observed six Portuguese language lessons in three primary schools: (1) Namaita Primary School, (2) Pheyoni Primary school and (3) Mutholo Primary School. In each school we attended two lessons, one lesson in the first grade, and one in the second grade. Namaita, Pheyoni and Mutholo primary schools are located in the Rapale district, in the province of Nampula. The study concludes that although Bilingual Education was proclaimed by the national education system in 1992 in Mozambique and is based on the country's Constitution, its implementation is still challenged by issues like the standardisation of Mozambican languages, the production of teaching material and teacher training. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Das allgemeine Ziel dieses Artikels ist es, die lokale Realität des Unterrichts und der Bildung in Schulen in der Provinz Nampula zu beschreiben. Er problematisiert auch einige der Herausforderungen im Zusammenhang mit der Umsetzung der zweisprachigen Bildung durch Dokumentenanalyse und Unterrichtsbeobachtung. Sechs portugiesischsprachige Klassen wurden in drei Grundschulen beobachtet: (1) Namaita Primary School, (2) Pheyoni Primary School und (3) Mutholo Primary School. An jeder Schule besuchten wir zwei Klassen, eine Klasse in der ersten und eine in der zweiten Jahrgangsstufe. Die Grundschulen Namaita, Pheyoni und Mutholo befinden sich im Distrikt Rapale der Provinz Nampula. Die Studie kommt zu dem Schluss, dass der zweisprachige Unterricht zwar 1992 vom mosambikanischen Bildungssystem proklamiert wurde und in der Verfassung des Landes verankert ist, seine Umsetzung aber immer noch durch Probleme beeinträchtigt wird, wie z B in Bezug auf die Standardisierung der mosambikanischen Sprachen, die Herstellung von Lehrmaterial und die Lehrer:innenausbildung. (DIPF/Orig.)
is part of:Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication29.10.2025
CitationTocova, Amélia E.; Vantitia, Felismina J.B.: Educational policy in Mozambique. Local practices and challenges - In: Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 47-52 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341814 - DOI: 10.25656/01:34181; 10.35468/6193-04
export files

share content at social platforms