search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

On Saturday, November 8, 2025, this website will be unavailable between 6:00 and 10:00 a.m. due to maintenance work. We kindly ask for your understanding.

Inhalt

details

Title
System and reform of education in Japan
Authors
SourceHallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 59-63
Document  (360 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6193-9; 978-3-7815-2731-7; 9783781561939; 9783781527317
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):In this article, we briefly introduce the political and academic situation of education in Japan. Along with the ongoing centralisation, the government, school, teachers, and scholars tackle with diverse challenges, including curriculum reform, overwork of teachers, and so on. The state of the curriculum has been questioned as society casted doubt and distrust upon the state of science after the explosion of nuclear power plant in Fukushima. Challenges in academic teaching research have also been raised in response to the call for empirical methodological debates. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In diesem Artikel stellen wir kurz die politische und akademische Situation des Bildungswesens in Japan vor. Zusammen mit der fortschreitenden Zentralisierung sehen sich Regierung, Schule, Lehrer:innen und Wissenschaftler:innen mit verschiedenen Herausforderungen konfrontiert, darunter die Reform des Lehrplans und die Überlastung der Lehrer:innen. Der Status des Lehrplans wird in Frage gestellt, da die Gesellschaft nach der Explosion des Kernkraftwerks in Fukushima Zweifel und Misstrauen gegenüber dem Stand der Wissenschaft hegt. Als Reaktion auf die Forderung nach einer empirischen Methodendiskussion werden auch Herausforderungen in der akademischen Unterrichtsforschung angesprochen. (DIPF/Orig.)
is part of:Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication29.10.2025
CitationYoshida, Nariakira; Miyamoto, Yuichi: System and reform of education in Japan - In: Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 59-63 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341836 - DOI: 10.25656/01:34183; 10.35468/6193-06
export files

share content at social platforms