details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341836
DOI: 10.25656/01:34183; 10.35468/6193-06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341836
DOI: 10.25656/01:34183; 10.35468/6193-06
| Title |
System and reform of education in Japan |
|---|---|
| Authors |
Yoshida, Nariakira |
| Source | Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 59-63 |
| Document | full text (360 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Schulforschung; Unterrichtsforschung; Bildungssystem; Reform; Curriculum; Japan |
| sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-7815-6193-9; 978-3-7815-2731-7; 9783781561939; 9783781527317 |
| Language | English |
| Year of creation | 2025 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (English): | In this article, we briefly introduce the political and academic situation of education in Japan. Along with the ongoing centralisation, the government, school, teachers, and scholars tackle with diverse challenges, including curriculum reform, overwork of teachers, and so on. The state of the curriculum has been questioned as society casted doubt and distrust upon the state of science after the explosion of nuclear power plant in Fukushima. Challenges in academic teaching research have also been raised in response to the call for empirical methodological debates. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (German): | In diesem Artikel stellen wir kurz die politische und akademische Situation des Bildungswesens in Japan vor. Zusammen mit der fortschreitenden Zentralisierung sehen sich Regierung, Schule, Lehrer:innen und Wissenschaftler:innen mit verschiedenen Herausforderungen konfrontiert, darunter die Reform des Lehrplans und die Überlastung der Lehrer:innen. Der Status des Lehrplans wird in Frage gestellt, da die Gesellschaft nach der Explosion des Kernkraftwerks in Fukushima Zweifel und Misstrauen gegenüber dem Stand der Wissenschaft hegt. Als Reaktion auf die Forderung nach einer empirischen Methodendiskussion werden auch Herausforderungen in der akademischen Unterrichtsforschung angesprochen. (DIPF/Orig.) |
| is part of: | Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 29.10.2025 |
| Citation | Yoshida, Nariakira; Miyamoto, Yuichi: System and reform of education in Japan - In: Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 59-63 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341836 - DOI: 10.25656/01:34183; 10.35468/6193-06 |