search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleEin Klassiker der Pädagogik in evolutionärer Perspektive: Eduard Sprangers "Lebensformen" im Lichte der modernen Biologie
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 5, S. 720-740 ZDB
Document
Keywords (German)Pädagogik; Charakter; Persönlichkeitsmerkmal; Verhalten; Anthropologie; Biologie; Evolutionstheorie; Vererbung; Menschenbild; Typologie; Spranger, Eduard
sub-disciplineGeneral Educational Science
Higher Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag werden Eduard Sprangers "Lebensformen" vor dem Hintergrund von Erkenntnissen der modernen Biologie interpretiert. Der Verfasser zeigt, inwieweit Sprangers Diagnose unterschiedlicher Menschentypen, die durch äußere Einflüsse in ihren Eigenschaftsmerkmalen kaum zu beeinflussen sind, mit Forschungshypothesen heutiger biowissenschaftlicher Forschung übereinstimmt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Eduard Spranger’s “Forms of Life” is interpreted against the background of findings of modern biology. The author shows in how far Spranger’s diagnosis of different human types hardly to be affected in their characteristics by external influences conforms with research hypotheses of modern bio-sciences. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2002
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication21.07.2011
Suggested CitationNeumann, Dieter: Ein Klassiker der Pädagogik in evolutionärer Perspektive: Eduard Sprangers "Lebensformen" im Lichte der modernen Biologie - In: Zeitschrift für Pädagogik 48 (2002) 5, S. 720-740 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-38581
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)