search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
Title
Schulische Tagesbetreuung in Österreich. Erwartungen, Wünsche und Bedingungen des Gelingens
Authors ;
SourceAppel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Leitthema Lernkultur. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2008, S. 172-183. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2008)
Document
Keywords (German)Ganztagsschule; Ganztagsbetreuung; Schulorganisation; Nachmittagsbetreuung; Nachmittagsunterricht; Tagesbetreuung; Lernkultur; Österreich
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-89974330-2
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag sollen ausgewählte Ergebnisse einer Studie präsentiert werden, in der Wünsche, Erwartungen und kritische Aspekte von Eltern, Kindern und Lehrkräften zusammengetragen werden, was die Gestaltung des Schulnachmittages anbelangt. Im Anschluss daran sollen Bedingungen formuliert werden, die zur Verbesserung des gegenwärtigen Modells der schulischen Tagesbetreuung in Österreich beitragen können. (DIPF/Orig.)
is part of:Leitthema Lernkultur
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication16.11.2011
Suggested CitationHofmeister, Ulrike; Popp, Ulrike: Schulische Tagesbetreuung in Österreich. Erwartungen, Wünsche und Bedingungen des Gelingens - In: Appel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Leitthema Lernkultur. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2008, S. 172-183. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2008) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-49739
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)