search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
[Die ersten Drei: Die Bildungssysteme der "Klassensieger" der PISA-Studie "Leseleistung"] Zur Einführung
Author
SourceTrends in Bildung international (2001) 1, S. 1-2 ZDB
Document
Keywords (German)PISA <Programme for International Student Assessment>; Internationaler Vergleich; PISA-Studie; Leseleistung; Einführung
sub-disciplineComparative Education
Empirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1610-5451
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Ergebnisse der PISA-Studie (Programme for International Student Assessment) haben in Deutschland ein enormes Echo gehabt. Nun soll im deutschen Bildungswesen alles ganz schnell besser werden, und man schaut auf die Länder, die besser abgeschnitten haben – besonders auf diejenigen, die an der Spitze liegen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalTrends in Bildung international Jahr: 2001
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication15.06.2012
Suggested CitationKopp, Botho von: [Die ersten Drei: Die Bildungssysteme der "Klassensieger" der PISA-Studie "Leseleistung"] Zur Einführung - In: Trends in Bildung international (2001) 1, S. 1-2 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-52080
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)