details
Original Title |
Neue Medien und die veränderte Organisation des Lehrens und Lernens |
---|---|
Parallel title | New Media and Changes in Organisation of Teaching and Learning |
Author | Witt, Claudia de |
Source | Unterrichtswissenschaft 28 (2000) 2, S. 160-174 |
Document | full text (923 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Erziehung; Hypermedia; Lehrmethode; Computerunterstützter Unterricht; Virtuelle Realität; Trend; Informationssystem |
sub-discipline | Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Neue Medien verändern die Organisation des Lehrens und Lernens in allen Bereichen des Bildungswesens. Neue netzbasierte Organisationsmodelle zeichnen sich an Universitäten, in betrieblichen Ausbildungen und an Schulen ab und neue mediale Formen unterstützen zunehmend die digitale Wissensorganisation. Diese Trends zur Organisation netzbasierter Lehr- und Lernumgebungen in Bildungseinrichtungen werden skizziert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | New media change the organisation of teaching and learning in all areas of education. Meanwhile netbased organisations in universities, vocational education and schools are established. New forms of media like Software Agents or MUDs support the digital organisation of knowledge. In this context the organisation of networked learning environments are outlined. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 2000 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 07.05.2013 |
Citation | Witt, Claudia de: Neue Medien und die veränderte Organisation des Lehrens und Lernens - In: Unterrichtswissenschaft 28 (2000) 2, S. 160-174 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-54694 - DOI: 10.25656/01:5469 |