search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original Title
Neue Medien und die veränderte Organisation des Lehrens und Lernens
Parallel titleNew Media and Changes in Organisation of Teaching and Learning
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 28 (2000) 2, S. 160-174 ZDB
Document
Keywords (German)Bildung; Erziehung; Hypermedia; Lehrmethode; Computerunterstützter Unterricht; Virtuelle Realität; Trend; Informationssystem
sub-disciplineMedia Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Neue Medien verändern die Organisation des Lehrens und Lernens in allen Bereichen des Bildungswesens. Neue netzbasierte Organisationsmodelle zeichnen sich an Universitäten, in betrieblichen Ausbildungen und an Schulen ab und neue mediale Formen unterstützen zunehmend die digitale Wissensorganisation. Diese Trends zur Organisation netzbasierter Lehr- und Lernumgebungen in Bildungseinrichtungen werden skizziert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):New media change the organisation of teaching and learning in all areas of education. Meanwhile netbased organisations in universities, vocational education and schools are established. New forms of media like Software Agents or MUDs support the digital organisation of knowledge. In this context the organisation of networked learning environments are outlined. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalUnterrichtswissenschaft Jahr: 2000
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication07.05.2013
Suggested CitationWitt, Claudia de: Neue Medien und die veränderte Organisation des Lehrens und Lernens - In: Unterrichtswissenschaft 28 (2000) 2, S. 160-174 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-54694
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)