details
Title |
EuroMed School Forum. Schulnetzwerke zwischen Europa, Afrika und Asien |
---|---|
Author | Zeilinger, Rebecca |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 3, S. 28-30 |
Document | full text (684 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Partnerschaft; Schule; Interkulturelles Lernen; Ratgeber; Vernetzung; Europäische Union; Mittelmeerraum; Österreich |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | In diesem Beitrag werden die Aktivitäten des österreichischen EuroMed School Forum beschrieben. Mit Unterstützung der Anna Lindh Stiftung - und damit mit EU Geldern - werden Schulpartnerschaften zwischen EU-Staaten und Mittelmeeranrainerstaaten gefördert. In dem Artikel werden die Rahmenbedingungen und Organisationsformen dieses Dialogs beschrieben und Hilfestellungen für potenzielle gelingende Schulpartnerschaften beschrieben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In this article the activities of the Austrian EuroMedSchool Forum are described. With the help of teh Anna Lindh foundation - and for this reason with EU funds - the school partnerships between EU states and Mediterranean states are developed. In this article the frame conditions and organisation forms of this dialogue and support for potentially successful school partnerships are recorded. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.01.2013 |
Citation | Zeilinger, Rebecca: EuroMed School Forum. Schulnetzwerke zwischen Europa, Afrika und Asien - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 3, S. 28-30 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60848 - DOI: 10.25656/01:6084 |