search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Zur Situation der Grundschulbildung in Bangladesch
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 13-16 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsbeteiligung; Bildungswesen; Schulsystem; Schulabsentismus; Schulform; Grundschule; Primarbereich; Lehrer; Ungleichheit; Armut; Finanzierung; Qualifikationsdefizit; Alphabetisierung; Analphabetismus; Benachteiligung; Qualität; Typologie; Indien
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Bangladesch gehört zu den sogenannten E-9 Staaten, in denen die meisten Analphabeten in absoluten Zahlen leben. Am Beispiel von Bangladesch zeigt der Autor, welche Ursachen dieser Tatsache zugrunde liegen. An der Struktur des kolonialen Bildungssystems hat sich wenig geändert. Damit verbunden ist die Vernachlässigung der Grundschulen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Bangladesh belongs to the so-called E-9 states, where most of the illiterates live. The example of Bangladesh illustrates the root-causes of the misery. The colonial structure of the Education system is still almost intact. The result is, that the primary level is the most neglected stage in the Education system of Bangladesh. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2005
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication07.02.2013
Suggested CitationDatta, Asit: Zur Situation der Grundschulbildung in Bangladesch - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 1, S. 13-16 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61115
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)