details
| Title |
Sabine Hornberg u.a. (Hrsg.): Beschreiben – Verstehen – Interpretieren: Stand und Perspektiven International und Interkulturell Vergleichender Erziehungswissenschaft in Deutschland. Münster u. a.: Waxmann 2009; David Palfreyman/Ted Tapper (Eds.): Structuring Mass Higher Education: The Role of Elite Institutions. New York/London 2009; Louis Porcher: L’éducation comparée: Pour aujourd’hui et pour demain. Paris: L’Harmattan 2008. [Rezension] |
|---|---|
| Author | Allemann-Ghionda, Cristina |
| Source | Zeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 2, S. 288-291 |
| Document | full text (498 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsarbeit; Pädagogisches Handeln; Internationaler Vergleich; Interkulturelle Bildung; Hochschulbildung |
| sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0044-3247; 00443247 |
| Language | German |
| Year of creation | 2010 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Sammelrezension zu: Sabine Hornberg/Inci Dirim/Gregor Lang-Wojtasik, Paul Mecheril, (Hrsg.): Beschreiben – Verstehen – Interpretieren: Stand und Perspektiven International und Interkulturell Vergleichender Erziehungswissenschaft in Deutschland. Münster u. a.: Waxmann 2009. 201 S..; David Palfreyman/Ted Tapper (Eds.): Structuring Mass Higher Education: The Role of Elite Institutions. New York/London 2009.; Louis Porcher: L’éducation comparée: Pour aujourd’hui et pour demain. Paris: L’Harmattan 2008. 285 S. |
| other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2010 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 04.03.2013 |
| Citation | Allemann-Ghionda, Cristina: Sabine Hornberg u.a. (Hrsg.): Beschreiben – Verstehen – Interpretieren: Stand und Perspektiven International und Interkulturell Vergleichender Erziehungswissenschaft in Deutschland. Münster u. a.: Waxmann 2009; David Palfreyman/Ted Tapper (Eds.): Structuring Mass Higher Education: The Role of Elite Institutions. New York/London 2009; Louis Porcher: L’éducation comparée: Pour aujourd’hui et pour demain. Paris: L’Harmattan 2008. [Rezension] - In: Zeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 2, S. 288-291 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-72873 - DOI: 10.25656/01:7287 |