search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Von der Kritik der Befreiungen zur Befreiung von Kritik? Erkundungen zu Bildungsprozessen nach Foucault
Author
SourcePädagogische Korrespondenz (2007) 36, S. 44-59 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsphilosophie; Bildungstheorie; Bildungsprozess; Foucault, Michel; Macht; Disziplinierung; Kritische Theorie
sub-disciplineGeneral Educational Science
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2007
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication30.07.2013
CitationMesserschmidt, Astrid: Von der Kritik der Befreiungen zur Befreiung von Kritik? Erkundungen zu Bildungsprozessen nach Foucault - In: Pädagogische Korrespondenz (2007) 36, S. 44-59 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79659 - DOI: 10.25656/01:7965
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)