search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Original Title
(Multi)mediales Lernen - Theoretische Fundierungen und Forschungsstand
Parallel titleLearning with (multi)media - Theoretical foundations and state of the art
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 22 (1994) 4, S. 291-311 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Mediendidaktik; Multimedia; Lernforschung; Lerntheorie
sub-disciplineGeneral Educational Science
Media Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das informationstechnische Potential von Multimedia bietet neue Möglichkeiten zum Lernen mit Medien. Der Beitrag ordnet das Multimedia-Konzept zunächst in den begrifflichen Rahmen des computerunterstützten Lernens ein (1.) und nimmt eine lerntheoretische Einordnung (2.) vor. Dabei wird insbesondere auf die konstruktivistische Lerntheorie eingegangen. Auf dieser Grundlage werden die zentralen Forschungsstrategien (3.) und Forschungsergebnisse (4.) vorgestellt, um mit einigen perspektivischen Anmerkungen zu schließen (5.). (DIPF/Orig.)
Abstract (English):As information technology is well advanced, the concept of multimedia offers new ways of learning with media. This contribution starts by integrating multimedia in the frame of computer-assisted learning (1.) and outlining the underlying approaches of learning theory (2.). Special emphasis is given to the constructivist theory. It follows a discussion of the major research-methods applied in this field (3.) and a sketch of the main research findings (4.). The article concludes with some prospective remarks (5.). (DIPF/Orig.)
other articles of this journalUnterrichtswissenschaft Jahr: 1994
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication13.09.2013
Suggested CitationEuler, Dieter: (Multi)mediales Lernen - Theoretische Fundierungen und Forschungsstand - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 4, S. 291-311 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81578
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)