details
| Title |
Offene und partizipative Lernkonzepte. E-Portfolios, MOOCs und Flipped Classrooms |
|---|---|
| Authors | Treeck, Timo van; Himpsl-Gutermann, Klaus; Robes, Jochen |
| Source | Ebner, Martin [Hrsg.]; Schön, Sandra [Hrsg.]: L3T. Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien. 2. Auflage. 2013, [13] S. |
| Edition | 2. Auflage |
| Document | full text (2.212 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Lernumgebung; Lernkonzept; Offenes Lernen; E-Learning; Portfolio; Lernmotivation |
| sub-discipline | Media Education |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-8442-6594-1; 9783844265941 |
| Language | German |
| Year of creation | 2013 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | In diesem Kapitel werden mit den Lernarrangements E-Portfolio, ,MOOC' und ,Flipped Classroom' drei Konzepte behandelt, welche in unterschiedlicher Form die Offenheit des Lernsettings und die Partizipation der Lernenden in den Mittelpunkt stellen. (DIPF/Orig.) |
| publisher's URL | http://l3t.tugraz.at/index.php/LehrbuchEbner10/article/view/149/104 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 06.12.2013 |
| Citation | Treeck, Timo van; Himpsl-Gutermann, Klaus; Robes, Jochen: Offene und partizipative Lernkonzepte. E-Portfolios, MOOCs und Flipped Classrooms - In: Ebner, Martin [Hrsg.]; Schön, Sandra [Hrsg.]: L3T. Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien. 2. Auflage. 2013, [13] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-83543 - DOI: 10.25656/01:8354 |