search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Psychiatrische Pillen statt Pädagogik. Kritische Anmerkungen zur ADHS-Diagnose und der damit verbundenen Verabreichung von Ritalin
Author
SourcePädagogische Korrespondenz (2003) 30, S. 43-53 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Hyperaktivität; Kind; Jugendlicher; Diagnose; Medikamentöse Behandlung; Ritalin; Impulsivität; Psychische Auffälligkeit; Pädagogik; Kritik
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Educational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2003
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication01.11.2013
Suggested CitationPagel, Rainer: Psychiatrische Pillen statt Pädagogik. Kritische Anmerkungen zur ADHS-Diagnose und der damit verbundenen Verabreichung von Ritalin - In: Pädagogische Korrespondenz (2003) 30, S. 43-53 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-83954
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)