search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Editorial [Gewalt in der Schule]
Author
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (2009) 1, S. 5-8 ZDB
Document  (103 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Mobbing; Gewalt; Jugendlicher; Aggressivität; Sozialer Faktor; Schweiz
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Educational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN0252-9955; 02529955
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In den letzten zwei Dezennien hat der Begriff Mobbing einen festen Platz in unserem Vokabular gefunden. Spezifische Gewaltformen, die vorher noch allgemein als «Gewalt in der Schule» beschrieben wurden, werden dadurch präziser bezeichnet. Dieses Heft beschäftigt sich mit der Thematik des Mobbings. (DIPF/Orig.)
Abstract (French):Au cours de ces deux dernières décennies, le concept de mobbing a trouvé place dans notre vocabulaire. Des formes de violences spécifiques, précédemment décrites de façon générale comme violence à l’école, sont définies de manière plus précise. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2009
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.03.2014
CitationAlsaker, Françoise D.: Editorial [Gewalt in der Schule] - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 31 (2009) 1, S. 5-8 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-86400 - DOI: 10.25656/01:8640
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)