search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original Title
Kinder und Jugendliche mit Autismus-Spektrum-Störungen in der Schule - Ergebnisse einer Studie zur Praxis schulischer Förderung in der deutschsprachigen Schweiz
Parallel titleChildren and youth with autism spectrum disorder in school. Results of a study on fostering in schools of the German speaking Switzerland
Authors ;
SourceEmpirische Sonderpädagogik (2013) 1, S. 26-41 ZDB
Document
Keywords (German)Autismus; Psychische Störung; Sonderpädagogik; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Deutschsprachige Schweiz
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Special Needs Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1869-4934
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Basierend auf einem theoriegeleitet konzipierten Rahmenmodell zur schulischen Förderung von Kindern und Jugendlichen mit Autismus-Spektrum-Störungen wird in einem ersten Schritt die Konstruktion eines an sonderpädagogische Lehrkräfte gerichteten Fragebogens vorgestellt, dessen inhaltlicher Schwerpunkt die Analyse und Bewertung aktueller schulischer Kontexte aus der autismusspezifischen Perspektive bildet. Es folgen die Darstellung der Durchführung und die Präsentation der Ergebnisse einer ersten Anwendung dieses Fragebogens im Rahmen einer in der deutschsprachigen Schweiz realisierten Untersuchung mit sonderpädagogischen Lehrkräften. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on a systematic model of educational support for children and adolescents with Autism Spectrum Disorders, in a first step the development and design of a questionnaire addressed to special education teachers will be explained. The main focus of the questionnaire is to analyse and evaluate current school situations from an autism-specific perspective. In the second step the presentation of research results referring to a first application of this questionnaire will be shown. The application was part of an investigation realized in German-speaking Switzerland and involved special education teachers. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalEmpirische Sonderpädagogik Jahr: 2013
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication15.07.2014
Suggested CitationEckert, Andreas; Sempert, Waltraud: Kinder und Jugendliche mit Autismus-Spektrum-Störungen in der Schule - Ergebnisse einer Studie zur Praxis schulischer Förderung in der deutschsprachigen Schweiz - In: Empirische Sonderpädagogik (2013) 1, S. 26-41 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89083
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)