details
Original Title |
Es war einmal ein Scheidungskind. Das Umerzählen als pädagogisch-therapeutisches Mittel bei der Bewältigung von Trennungs- und Scheidungserfahrungen von jüngeren Schulkindern |
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Parallel title | Once upon a time there was a child of divorce. The rearranged narrative as a pedagogical and therapeutical means for younger pupils to deal with the experience of separation and divorce |
Author | Bünder, Peter |
Source | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 49 (2000) 4, S. 275-284 |
Document | full text (446 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bewältigung; Partnertrennung; Trennungsangst; Ehescheidung; Kind; Schulalter; Erzählung; Psychotherapie; Technik |
sub-discipline | Social Work and Social Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0032-7034; 00327034 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Arbeit stellt die Methode des „Umerzählens“ als pädagogisch-therapeutisches Mittel in der Arbeit mit Trennungs- und Scheidungskindern im frühen Schulalter vor. Der Beitrag zeigt, daß die Methode für diese Kinder eine wertvolle Hilfe zur Bewältigung ihrer Trennungsängste und -probleme sein kann.(DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The author shows that a rearranged narrative as a pedagogical and therapeutic means to help younger pupils coming to terms with the experiences of separation and divorce. Examples given demonstrate that this method can be a valuable help for these children to cope with their anxiety.(DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 2000 |
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Date of publication | 25.02.2010 |
Citation | Bünder, Peter: Es war einmal ein Scheidungskind. Das Umerzählen als pädagogisch-therapeutisches Mittel bei der Bewältigung von Trennungs- und Scheidungserfahrungen von jüngeren Schulkindern - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 49 (2000) 4, S. 275-284 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-9102 - DOI: 10.25656/01:910 |