search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Der Beitrag von Schulentwicklung zur Chancengerechtigkeit - eine Fallanalyse aus dem evangelischen Privatschulwesen in Kamerun
Authors ; ;
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 1, S. 38-41 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungssystem; Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Schulentwicklung; Qualitätsentwicklung; Afrika; Kamerun
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag wird eine Maßnahme zur Leistungssteigerung von Schülerinnen und Schülern bzw. zur Qualitätsentwicklung von Schulen im konfessionellen Privatschulsektor Kameruns dargestellt und auf ihre Wirkungen diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article outlines the empirical results of an impact evaluation study of a pedagogical school improvement program run by the Protestant Church of Cameroon. The evaluated program aimed at improving education quality so that measurable learning outcomes were achievable. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2011
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication27.08.2014
Suggested CitationScheunpflug, Annette; Bergmüller, Claudia; Moukouri, Michel: Der Beitrag von Schulentwicklung zur Chancengerechtigkeit - eine Fallanalyse aus dem evangelischen Privatschulwesen in Kamerun - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 1, S. 38-41 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94181
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)