search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleNachhaltigen Konsum fördern durch partizipative Interventionsentwicklung in Bildungseinrichtungen
Authors ; ;
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 4, S. 20-26 ZDB
Document
Keywords (German)Konsum; Konsument; Nachhaltige Entwicklung; Nachhaltigkeit; Jugendlicher; Konsumverhalten; Globales Lernen
sub-disciplineGeneral Educational Science
Environmental Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Beitrag stellt den partizipativen Ansatz des Projektes „Bildungsinstitutionen und nachhaltiger Konsum“ (BINK) zur Entwicklung von Maßnahmen vor, die nachhaltigen Konsum bei Jugendlichen und jungen Erwachsenen in Bildungseinrichtungen fördern. Im Zentrum stehen dabei die Fragen, wie sich Konsumpräferenzen im Zusammenhang mit nachhaltiger Entwicklung und globaler Gerechtigkeit bei jungen Menschen ausprägen und inwiefern sich diese durch die Teilnahme an dem partizipativen BINK-Projekt verändern. Zur Beantwortung dieser Fragen werden Ergebnisse aus begleitenden empirischen Untersuchungen dargestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The paper presents the participatory approach of the project “Educational Institutions and Sustainable Consumption” (BINK), which aims at developing measures of interventions to promote sustainable consumption among youths and young adults in educational organisations. It focuses on the analysis of student consumption orientations in the context of sustainable development and global justice and on how these can be changed through participation in BINK project activities. Results from an accompanying empirical study are presented to further investigate these questions raised. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2011
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication16.09.2014
Suggested CitationBarth, Matthias; Fischer, Daniel; Rode, Horst: Nachhaltigen Konsum fördern durch partizipative Interventionsentwicklung in Bildungseinrichtungen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 4, S. 20-26 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94499
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)