search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Interkulturalität und Kompetenz in pädagogischen Institutionen
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 1, S. 4-6 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Akkulturation; Schule; Interkulturalität; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelle Pädagogik; Konzeption; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Social Work and Social Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag wird zunächst der Bedeutung von Akkulturation für den schulischen Kontext nachgegangen. Danach werden Konzepte interkultureller Kompetenz vorgestellt und - bezogen auf den Schulkontext - die Notwendigkeit eines Konzepts interkultureller Kompetenz von Organisationen diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article outlines the importance of acculturation for the pedagogical context of schools and presents concepts of intercultural competence. Relating to school development special impact lies on discussing the necessity of a concept of intercultural competence of organizations with regard to schools. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication30.10.2014
Suggested CitationGöbel, Kerstin: Interkulturalität und Kompetenz in pädagogischen Institutionen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 1, S. 4-6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-95986
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)