search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Psychotherapeutischer Leitfaden zum technischen Umgang mit Schulängsten
Parallel titleA psychotherapeutic guide for dealing with school phobia
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 55 (2006) 3, S. 214-224 ZDB
Document  (433 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Projektive Identifikation; Trennungsangst; Übertragung; Differenzialdiagnose; Kind; Elternmitwirkung; Schulangst; Arbeitstechnik; Behandlung; Psychotherapie; Verantwortung; Leitlinie; Prozess
sub-disciplineEducational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In knapper Form werden psychotherapeutische Behandlungselemente zusammengetragen, die der Autor bei der therapeutischen Arbeit mit Familien mit einem akut schulängstlichen bzw. schulphobischen Kind als hilfreich ansieht. Es handelt sich um Hinweise, Vorschläge und Anregungen pragmatischer Art, die dem Praktiker behilflich sein können, eine in aller Regel äußerst komplexe Behandlung effektiv zu organisieren.(DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper presents in concise form elements of psychotherapeutic treatment that the author views as helpful in working with families of children exhibiting severe school phobia. The article consists of a list of pragmatic suggestions and proposals that might aid the therapist in better organizing treatment of a problem that usually involves remarkable complexities.(DIPF/Orig.)
other articles of this journalPraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 2006
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication16.03.2010
CitationSampson, Matthew: Psychotherapeutischer Leitfaden zum technischen Umgang mit Schulängsten - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 55 (2006) 3, S. 214-224 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-9708 - DOI: 10.25656/01:970
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)