search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Elisabeth Gergely / Tobias Richter (Hrsg.), Wiener Dialoge. Der österreichische Weg der Waldorfpädagogik. Köln / Weimar / Wien: Böhlau 2011 (273 S.) [Rezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 11 (2012) 5 ZDB
Document
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Waldorfpädagogik; Bildungsgeschichte; Interkulturelle Kommunikation; Eltern; Schule; Schulgeschichte; Schulentwicklung; Schulalltag; Waldorfschule; Lehrer; Schüler; Lehrplan; Unterricht; Geschichte <Histor>; Interreligiöser Dialog; Finanzierung; Pädagoge; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Aufsatzsammlung; Biografie; Heterogenität; Kooperation; Portrait; Steiner, Rudolf; Deutschland; Österreich; Wien
sub-disciplineHistory of Education
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Elisabeth Gergely / Tobias Richter (Hrsg.), Wiener Dialoge. Der österreichische Weg der Waldorfpädagogik. Köln / Weimar / Wien: Böhlau 2011 (273 S.; ISBN 978-3-205-78621-4)
publisher's URLhttp://www.klinkhardt.de/ewr/978320578621.html
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2012
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication22.01.2015
Suggested CitationUllrich, Heiner: Elisabeth Gergely / Tobias Richter (Hrsg.), Wiener Dialoge. Der österreichische Weg der Waldorfpädagogik. Köln / Weimar / Wien: Böhlau 2011 (273 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 11 (2012) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-98545
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)