search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Towards a re-thinking of development education
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 15-20 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildung; Gesellschaft; Entwicklungspädagogik; Globales Lernen; Transformation; Diskurs; Theorie; Großbritannien
sub-disciplineHistory of Education
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The focus of the following article lies on the relationship of theory, policy and practise of Development Education in the UK. It overviews the progress of Development Education from the 1970s until today and reflects upon current issues and challenges in this field. It also refers to recent outcomes of Development Education research and draws conclusions for further discussion. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In diesem Beitrag wird die Verbindung von Theorie und Praxis Globalen Lernens in Großbritannien in den Blick genommen. Nach einem Überblick über historische Entwicklungslinien ab den 1970er Jahren werden aktuelle Themen und Herausforderungen Globalen Lernens benannt, jüngste Forschungsergebnisse in diesem Kontext umrissen und auf weiteren Diskussionsbedarf eingegangen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2008
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication09.12.2014
Suggested CitationBourn, Douglas: Towards a re-thinking of development education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 15-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99795
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)