search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Lehrbuchanalyse: Erdkunde - Lehrbuch für die IX. Klasse [9. Klasse]
Author
SourceNeue Didaktik (2012) 1, S. 89-105
Document  (401 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Trotz der Feststellung, dass das Schulbuch vom Unterricht so wenig wegzudenken ist, wie die Lehrkraft selbst, findet dieses Medium in der theoretischen Diskussion nicht dieselbe Aufmerksamkeit. In dieser Hinsicht soll der vorliegende Artikel eine Änderung herbeisteuern, indem es sich das Lehrbuch der 9. Klasse des Autorenteams: Ioan Donisă, Angelica Donisă und Viorela Anastasiu vorknöpft und einer Lehrbuchanalyse unterzieht. Die Analyse beruht auf einem induktiv entwickelten Kriteriensystem, korreliert persönliche Eindrücke mit den Forderungen des Lehrplans und setzt Ankerpunkte für eine Verbesserung und Überarbeitung des betreffenden Schulbuchs. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Despite the fact that the coursebook is an integral part of teaching just in the same manner as the teacher himself, this medium receives in the theoretical discussion little attention […]. In this regard, the present article tries to change this by analysing the geography school-book of the 9th class, published by: Ioan Donisă, Angelica Donisă and Viorela Anastasiu. The analysis is based on an inductively developed criteria catalogue, but it also correlates personal impressions with the claims of the curriculum and sets anchor points for the improvement and revision of the examined book. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2015
CitationSzojnik, Anita: Lehrbuchanalyse: Erdkunde - Lehrbuch für die IX. Klasse [9. Klasse] - In: Neue Didaktik (2012) 1, S. 89-105 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100736 - DOI: 10.25656/01:10073
export files

share content at social platforms