search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Reform der Erziehung. Eine Auseinandersetzung mit Andreas Flitner
Parallel titleEducational reform. A discussion of Andreas Flitner's position
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 6, S. 925-939 ZDB
Document  (1.386 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Hans-Ulrich Grunder diskutiert am Beispiel von Andreas Flitners „Reform der Erziehung", ob eine pädagogische Aktualisierung ohne Rückgriff auf die Ergebnisse der bildungshistorischen Forschung möglich ist. Er versucht die These zu begründen, daß ohne Beachtung der Historiographie eine legitime Pädagogik nicht entwickelt werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Taking Andreas Flitner's "Reform of Education" as an example, the author discusses the question whether a pedagogical actualization is at all possible without drawing on the results of historio-educational research. He tries to substantiate the thesis that a legitimate pedagogy cannot be developed without taking historiography into account. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.07.2016
CitationGrunder, Hans-Ulrich: Reform der Erziehung. Eine Auseinandersetzung mit Andreas Flitner - In: Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 6, S. 925-939 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-111167 - DOI: 10.25656/01:11116
export files

share content at social platforms