search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
TitleComics und Graphic Novels in genderpädagogischer Perspektive
Author
Source2015, 10 S.
Document
Keywords (German)Gender; Mediendidaktik; Comic; Literarische Erziehung; Literarische Form
sub-disciplineGender Studies and Education
Media Education
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Artikel untersucht in einer genderpädagogisch-didaktischen Perspektivnahme mit dem Fokus auf Jungen, inwieweit Comics und Graphic Novels heute als seriöse Literatur gelten können, die im schulischen Unterricht sowie wie außerschulisch gewinnbringend einsetzbar ist. Ein kurzer historischer Abriss kennzeichnet die Entwicklung des Genres, gefolgt von einer praxisnahen Analysie, die grundlegende Erzählformen von Comics und Graphic Novels verdeutlicht. (Autor)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.12.2015
Suggested CitationBoge, Chris: Comics und Graphic Novels in genderpädagogischer Perspektive. 2015, 10 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115205
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)