search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
Title
Bildungsbeteiligung und Schulerfolg marokkanischer Schüler
Authors GND-ID;
SourcePott, Andreas [Hrsg.]; Bouras-Ostmann, Khatima [Hrsg.]; Hajji, Rahim [Hrsg.]; Moket, Soraya [Hrsg.]: Jenseits von Rif und Ruhr. 50 Jahre marokkanische Migration nach Deutschland. Wiesbaden : Springer VS 2014, S. 1-23
Document (formally revised edition)
Keywords (German)Bildungsforschung; Schule; Statistik; Schüler; Migrationshintergrund; Bildungsbeteiligung; Schulerfolg; Segregation; Marokkaner; Jugendlicher; Hessen; Nordrhein-Westfalen; Rheinland-Pfalz; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-658-00898-7; 978-3-658-00899-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Anhand von Daten der Schulstatistik werden Bildungsbeteiligung und Schulerfolg von marokkanischen Schülerinnen und Schülern in Deutschland analysiert. Für diese wird u.a. ein überdurchschnittlicher Förderschulbesuch sowie ein unterdurchschnittlicher Besuch von Gymnasien festgestellt (im Vergleich zu Schülern ohne Migrationshintergrund). (DIPF/Orig.)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication26.04.2016
Suggested CitationKemper, Thomas; Pazun, Spogmai: Bildungsbeteiligung und Schulerfolg marokkanischer Schüler - In: Pott, Andreas [Hrsg.]; Bouras-Ostmann, Khatima [Hrsg.]; Hajji, Rahim [Hrsg.]; Moket, Soraya [Hrsg.]: Jenseits von Rif und Ruhr. 50 Jahre marokkanische Migration nach Deutschland. Wiesbaden : Springer VS 2014, S. 1-23 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120434
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)