search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Interkulturelle Bildung und Erziehung im Grundschulstudium. Eine empirische Studie zur Situation in Griechenland
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 37 (2014) 2, S. 22-28 ZDB
Document  (275 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In der vorliegenden empirischen Untersuchung werden interkulturelle Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen griechischer Absolvierender des Lehramts an Grundschulen dargestellt. Mit Hilfe eines standardisierten Fragebogens werden Parameter erhoben (jeder pädagogische Fachbereich der sich mit Fragen der interkulturellen Bildung auseinandersetzt, die positiven Effekte der Migrationsgesellschaft, die Fokussierung der interkulturellen Erziehung auf die Migrantenschüler/-innen und ihre Familien, die negativen Effekte der Migrationsgesellschaft, die Umsetzung der interkulturellen Erziehung in der Schule). Die Stichprobe ist eine Zufallsauswahl der Absolvierenden des Lehramts an Grundschulen an griechischen Universitäten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this empirical study, intercultural attitudes and self-efficacy expectations of Greek graduates of teacher training are represented. With the help of a standardized questionnaire important parameters are collected (each educational department on issues of intercultural education, the positive effects of migration society, the focus of intercultural education to the migrant students and their families, the negative effects of migration society, the implementation of intercultural education in the school).The study is a Random Selection of graduating teachers at Greek Universities. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.05.2016
CitationPantazis, Vassilios; Charitos, Vassilios: Interkulturelle Bildung und Erziehung im Grundschulstudium. Eine empirische Studie zur Situation in Griechenland - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 37 (2014) 2, S. 22-28 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120928 - DOI: 10.25656/01:12092
export files

share content at social platforms