search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Educational sciences in the Netherlands: state of affairs and challenges
Author
SourceErziehungswissenschaft 27 (2016) 52, S. 55-68 ZDB
Document
Keywords (German)Erziehungswissenschaft; Universität; Forschung; Forschungsprofil; Forschungsprogramm; Studieninhalt; Qualität; Forschungsförderung; Finanzierung; Bachelor-Studiengang; Master-Studiengang; Doktorandenprogramm; Bildungsforschung; Niederlande
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Higher Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0938-5363
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This paper reports on the state of affairs of the „Erziehungswissenschaften“ in the Netherlands. For this description of the educational sciences we primarily rely on a report written in 2014 by a committee that prepared a discipline plan educational sciences (CSO 2014). This report was commissioned by the association of universities in the Netherlands (VSNU ...), the umbrella association of research universities. Such reports regularly are prepared to describe the state of affairs of a discipline and advice on policies for the future development of a discipline. For the educational sciences, the committee was composed of representatives of most universities at the level of university executive boards, faculty deans and department chairs. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Autor setzt sich mit der Situation der Erziehungswissenschaft in den Niederlanden auseinander. Dafür stellt er u.a. Ergebnisse des „Sectorplan onderwijswetenschappen” vor, in dessen Mittelpunkt die Frage steht, welchen Einfluss universitäre erziehungswissenschaftliche Forschung, die in den Niederlanden explizit interdisziplinär verstanden wird, auf Bildungspraxis und Bildungspolitik hat. Eine bessere Verzahnung zwischen erziehungswissenschaftlicher Forschung sowie Bildungspraxis und Bildungspolitik könnte langfristig eine Stärkung der Erziehungswissenschaft in den Niederlanden ermöglichen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalErziehungswissenschaft Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.07.2016
Suggested CitationWubbels, Theo: Educational sciences in the Netherlands: state of affairs and challenges - In: Erziehungswissenschaft 27 (2016) 52, S. 55-68 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122251
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)