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Originaltitel
Musikalisches Involviertsein als Modell kultureller Teilhabe und Teilnahme
Paralleltitel„Musical involvement“: A theoretical model of cultural participation in music
Autoren
OriginalveröffentlichungClausen, Bernd [Hrsg.]: Teilhabe und Gerechtigkeit. Münster ; New York : Waxmann 2014, S. 21-39. - (Musikpädagogische Forschung; 35)
Dokument  (14.871 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenArbeitskreis Musikpädagogische Forschung
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-3144-7; 9783830931447
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In recent years, the concept of cultural participation has become very popular both in the scientific context as well as in the political discourse. Despite that, a sound definition of the construct allowing for solid empirical data collection and analysis is still missing. While this is a major obstacle for researchers, society and political decision makers ask for evidence-based knowledge concerning the effects and benefits of cultural education and assistant measures. Based on Amartya Sen’s “Capability Approach” and on a broad conception of culture, the authors try to fill this gap and propose a theoretical model of “musical involvement” to describe cultural participation in music. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Teilhabe und Gerechtigkeit
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Eintrag erfolgte am25.08.2016
QuellenangabeLehmann-Wermser, Andreas; Krupp, Valerie: Musikalisches Involviertsein als Modell kultureller Teilhabe und Teilnahme - In: Clausen, Bernd [Hrsg.]: Teilhabe und Gerechtigkeit. Münster ; New York : Waxmann 2014, S. 21-39. - (Musikpädagogische Forschung; 35) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-123454 - DOI: 10.25656/01:12345
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