details
Original Title |
Konzepte der Filmbildung und der pädagogische Widerwille gegen den Seh-Sinn |
---|---|
Parallel title | Concepts of “Filmbildung“ (film education) and educational aversion to the visual sense |
Author | Vollbrecht, Ralf |
Source | Medienwelten (2014) 3, S. 10-32 |
Document | zum Volltext full text (externe Quelle) |
License of the document | |
Keywords (German) | Bildung; Vermittlung; Film; Medienarbeit; Medienpädagogik; Didaktische Analyse; Spielfilm; Kritik |
sub-discipline | Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2197-6481; 21976481 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Gängige Konzepte der Filmbildung werden vorgestellt und in ihren pädagogischen Implikationen diskutiert. Dabei wird kritisch auf das Kanon-Konzept eingegangen sowie auf den vom Autor favorisierten Ansatz, Spielfilme auch als Gegenstand einer narrativen Pädagogik zu verstehen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Common concepts of film education are presented and discussed in their pedagogical implications. In particular, the canon concept is presented as well as the approach favored by the author to understand films as a subject of a narrative educational theory. (DIPF/Orig.) |
publisher's URL | https://journals.qucosa.de/zfm/article/view/2014-3-vollbrecht_2 |
other articles of this journal | Medienwelten Jahr: 2014 |
Date of publication | 16.12.2016 |
Citation | Vollbrecht, Ralf: Konzepte der Filmbildung und der pädagogische Widerwille gegen den Seh-Sinn - In: Medienwelten (2014) 3, S. 10-32 - DOI: 10.13141/zfm.2014-3.66 |