search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
explore-it: Ein Lernmittel jenseits des Schulbuchs. Verständnis für Technik, Naturwissenschaften und Innovationsfähigkeit fördern
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 156-165 ZDB
Document  (733 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):explore-it fördert erfahrungsorientiertes Lernen auf den Gebieten Technik und Naturwissenschaften in Primarschulen. Dies auf drei Arten: Einerseits liefert explore-it Werk- und Experimentiermaterial, andererseits befähigt explore-it die Lernenden, die angebotenen Phänomene selbsttätig zu erforschen, und unterstützt die Lehrpersonen bei der Gestaltung von Lernanlässen, indem es seine Erfahrungen, Entwicklungen, Ideen und Vorschläge zur Verfügung stellt. Dazu wird das Internet als Austauschmedium genutzt. explore-it ist eine erfolgreiche private public partnership.
Abstract (English):explore-it is an initiative that promotes experience-based learning in the fields of technology and science in primary schools. It does this in three ways: by providing research kits, by enabling pupils to investigate the phenomena in question on their own, and by enabling teachers to plan and teach lessons without the necessity of being experts. All ideas, proposals and instructions are easily accessible on the explore-it website as well as a platform where experience can be shared and questions asked. explore-it is a successful private public partnership
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationWeber, Christian; Providoli, René; Vögelin, Daniel; Heck, Urs: explore-it: Ein Lernmittel jenseits des Schulbuchs. Verständnis für Technik, Naturwissenschaften und Innovationsfähigkeit fördern - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 156-165 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137411 - DOI: 10.25656/01:13741
export files

share content at social platforms