search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Erste Erfahrungen mit einem neuen Konzept zur Betreuung von Masterarbeiten
Authors ;
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 2, S. 173-179 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerausbildung; Konzeption; Betreuung; Master-Studiengang; Abschlussarbeit
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):An der Pädagogischen Hochschule Luzern werden Masterarbeiten neu auch in Form sogenannter Masterarbeitspools betreut. Diese Form der Betreuung bietet einige Vorteile. Aufseiten der Betreuenden sind die professionelle Weiterentwicklung und die Nutzung von Synergien positiv hervorzuheben, während aufseiten der Studierenden die Stärkung des kritischen Fachdiskurses und die gegenseitige Unterstützung als Vorteil gewertet werden. Im Beitrag werden ergänzend erste eigene Erfahrungen mit Masterarbeitspools diskutiert.
Abstract (English):At the University of Teacher Education Lucerne, a new form of joint supervision of master’s students has been established. These supervision «pools» provide several benefits. To supervisors, pools offer the opportunity for professional development and interdisciplinary synergies, whereas students are able to profit from a more profound professional discourse and mutual support. This article discusses the authors’ first experiences with supervising students in this new setting.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.03.2018
Suggested CitationHuber, Christina; Bölsterli Bardy, Katrin: Erste Erfahrungen mit einem neuen Konzept zur Betreuung von Masterarbeiten - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 2, S. 173-179 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139393
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)