search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Education for All – bleibende Vision als Auftrag zum Handeln!
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 38 (2015) 2, S. 4-9 ZDB
Document  (288 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Dieser Artikel kommt dem Mandat der ZEP nach, zeitgemäß die internationalen politischen und wissenschaftlichen Diskussionen im Bereich Bildung und Entwicklung zu beobachten und anzureichern. Angeboten wird ein kritischer Rückblick mit dem Ziel, zentrale Entwicklungen der Vision von Bildung für Alle (Education for All, EFA) in ihrer historisch- systematischen Verortung und konkreten Umsetzung zu skizzieren und perspektivische Überlegungen bis 2030 anzudeuten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article follows the mandate of the ZEP to observe and enrich discussions on international education policy. The authors focus on the development of Education for All (EFA) and put it in a historical context. The aim is to evaluate the implementation of the programme as well as to outline future perspectives till 2030. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.05.2017
CitationDatta, Asit; Lang-Wojtasik, Gregor; Lange, Sarah: Education for All – bleibende Vision als Auftrag zum Handeln! - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 38 (2015) 2, S. 4-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-140131 - DOI: 10.25656/01:14013
export files

share content at social platforms