search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Education for All in Honduras - 15 Jahre nach Dakar
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 38 (2015) 2, S. 27-32 ZDB
Document  (291 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Im Fokus des Aufsatzes steht Honduras als eines jener 60 Länder weltweit, die in den letzten 12 Jahren an der EFA-Fast-Track-Initiative (EFA-FTI) teilgenommen haben, um eine umfassende Primarschulbildung zu erreichen und die Chancengleichheit beim Zugang zu Bildungsangeboten zu verbessern. Zum einen wird ein kurzer Rückblick auf EFA-FTI angeboten. Zum anderen wird verdeutlicht, dass es seit dem Jahr 2000 in dem kleinen zentralamerikanischen Land einige bedeutende Fortschritte gegeben hat, wenn auch die EFA-Ziele klar verfehlt wurden. Es werden einige mögliche Gründe beschrieben, die der erfolgreichen Umsetzung abträglich waren und Empfehlungen formuliert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The main focus of this article is Honduras, one of the 60 countries worldwide, which has participated in the EFA-Fast Track Initiative (EFA-FTI) during the last 12 years in order to achieve a comprehensive primary education and increase equal opportunities with regard to access to education. On the one hand the article presents a brief review about the history of EFA-FTI. On the other hand the authors illustrate, that since 2000 this small Central American country has been made some significant advances, although the achievement of the EFA-goals was clearly missed. Furthermore, the authors attempt to show some possible causes, that were detrimental for the successful achievement of EFAgoals, and express some recommendations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.05.2017
CitationRichter, Claudia; Morales Ulloa, Ricardo: Education for All in Honduras - 15 Jahre nach Dakar - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 38 (2015) 2, S. 27-32 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-140179 - DOI: 10.25656/01:14017
export files

share content at social platforms