Detailanzeige
Titel |
"Who's afraid of talking to parents?" Professionalism in parent-teacher conversations. Special issue editorial |
---|---|
Autoren |
Gartmeier, Martin ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Journal for educational research online 9 (2017) 3, S. 5-11 ![]() |
Dokument | Volltext (259 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Eltern-Lehrer-Beziehung; Elterngespräch; Lehrer; Eltern; Differenz; Emotion; Identifikation; Verantwortung; Schulsystem |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 1866-6671; 18666671 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2017 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | [Establishing] professionalism in teacher-parent conversations poses high demands upon teachers and teacher educators. This should underline the relevance of the common goal pursued by the contributions gathered in this edited volume – namely to better understand these demands and to develop and investigate strategies for how to meet them. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Journal for educational research online Jahr: 2017 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 16.03.2018 |
Quellenangabe | Gartmeier, Martin; Aich, Gernot; Sauer, Daniela; Bauer, Johannes: "Who's afraid of talking to parents?" Professionalism in parent-teacher conversations. Special issue editorial - In: Journal for educational research online 9 (2017) 3, S. 5-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-152986 - DOI: 10.25656/01:15298 |