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Article (journal) accessible at
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Original TitleSuspension and students with high incidence disabilities: Implications of trends over time
Parallel titleSchulsuspendierung und Schüler mit Behinderungen: Trends über die Zeit hinweg
Authors ;
SourceEmpirische Sonderpädagogik 10 (2018) 2, S. 121-133 ZDB
Document
Keywords (German)Sonderpädagogik; Suspendierung; Schulausschluss; Staatliche Schule; Disziplinarmaßnahme; Schule; Schüler; Diskriminierung; Ethnische Gruppe; Behinderung; Studie; Maryland; USA
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Special Needs Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1869-4845; 1869-4934
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This paper presents the findings of a study examining trends in disproportionate disciplinary suspensions of students in one state. The study utilized descriptive data analysis and logistic regression analyses to examine trends in disproportionate suspensions by race and disability categories over 12 years. We found that Maryland had substantially reduced the number of students suspended from 2004 to 2012, with reductions in the numbers of students suspended for all but three groups; the African American OHI group, the Hispanic ED group, and the Hispanic OHI group. However, we found increases in the disproportionality of suspensions for each disability category and for each of the three racial groups. Findings are discussed in terms of equitable discipline for historically marginalized learners. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Artikel präsentiert die Ergebnisse einer Studie, die Trends in disproportionalen disziplinären Suspendierungen von Schüler/innen in einem US-Staat untersucht. Die Studie nutzt deskriptive Datenanalysen und logistische Regressionsanalysen, um Trends in überproportionalen Suspendierungen nach Rasse und Behinderung über 12 Jahre zu untersuchen. Wir fanden heraus, dass Maryland die Anzahl der von 2004 bis 2012 suspendierten Schüler/innen erheblich reduziert hatte, wobei die Anzahl der Schüler/innen für alle bis auf drei Gruppen zurückging; die African American OHI Gruppe, die Hispanic ED Gruppe und die Hispanic OHI Gruppe. Wir stellten jedoch fest, dass die Unverhältnismäßigkeit der Suspendierungen für jede Behinderungskategorie und für jede der drei ethnischen Gruppen anstieg. Die Ergebnisse werden im Sinn einer gerechten Behandlung für historisch marginalisierte Lernende diskutiert. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalEmpirische Sonderpädagogik Jahr: 2018
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Date of publication01.11.2018
Suggested CitationKrezmien, Michael; Camacho, Kristine: Suspension and students with high incidence disabilities: Implications of trends over time - In: Empirische Sonderpädagogik 10 (2018) 2, S. 121-133 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-160017
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