search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleThe pursuit, practicality and potential of refugee education
Authors ;
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 1, S. 4-9 ZDB
Document
Keywords (German)Empirische Untersuchung; Interview; Formale Bildung; Non-formale Bildung; Bildungsbiografie; Bildungspolitik; Kind; Schulsystem; Krieg; Asyl Suchender; Hochschulwesen; Einflussfaktor; Zugang; Zukunftserwartung; Flüchtling; Jugendlicher; Libanon; Syrien
sub-disciplineOrganisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article presents the ways in which conflict in influences the educational trajectories and aspirations of Syrian children and young people. The findings are based on interviews conducted in Lebanon with Syrian learners, and teachers and administrators working with school-aged refugee students. Participants discussed significant barriers to education in this setting including political, social and economic factors. Learners continued to demonstrate a strong commitment to education despite these challenges, yet they were unsure whether their educational pursuits would secure their future aspirations. These results call into question the promises of refugee education. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Artikel stellt dar, welchen Einfluss Konflikte auf Bildungswege und -erwartungen syrischer Kinder und Jugendlichen ausüben. Die Ergebnisse basieren auf Interviews mit syrischen Lernenden, Lehrkräften und Verwaltungskräften im Libanon, die mit geflüchteten Schülerinnen und Schülern arbeiten. Dabei diskutierten die Teilnehmenden für sie bedeutsame politische, soziale und ökonomische Bildungshemmnisse. Trotz der Herausforderungen zeigten die Lernenden eine anhaltende Leistungsbereitschaft, waren sich aber unsicher, ob ihre Anstrengungen die eigenen Zukunftserwartungen würden sichern können. Diese Ergebnisse stellen jene Hoffnungen, die Bildung auf der Flucht in Aussicht stellt, in Frage. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2017
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.04.2019
Suggested CitationChopra, Vidur; Adelman, Elizabeth: The pursuit, practicality and potential of refugee education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 1, S. 4-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-169227
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)