search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
School as a Place of Socialisation and Learning - an International Comparison on School Reality: Description of the Project
Parallel titleEniehungsraum Schule - Ein internationaler Vergleichzur Schulwirklichkeit: Beschreibung des Projekts
Author
SourceMitter, Wolfgang [Hrsg.]; Schäfer, Ulrich [Hrsg.]: Bildung und Erziehung im Umbruch. Vorträge von Mitarbeitern des Deutschen Instituts auf dem VIII. Weltkongreß für Vergleichende Erziehungswissenschaft, "Education, democracy and development", vom 8.-14. Juli 1992 in Prag. Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung 1993, S. 147-162
Document  (897 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-88494-132-1; 3884941321
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This paper describes the research project "School as a Place of Socialisation and Learning - an International Comparison on School Reality" at the German Institute for International Educational Research. Central dimensions of the project are "time for school", "curricula in school", and "assessment and evaluation in school". They are presented here, and the research procedures are illustrated by the "studies on time". First comparative results of these can be found in the Papers of Wolfgang Huck in this volume. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Beitrag beschreibt das Forschungsprojekt "Erziehungsraum Schule - ein internationaler Vergleich zur Schulwirklichkeit" des Deutschen Instituts für Internationale Pädagogische Forschung. Die Dimensionen "Zeit für Schule", "Curricula in der Schule" und "Prüfungen und Leistungsmessungen" stehen im Mittelpunkt des Projekts und werden hier dargestellt. Die Forschungsprozeduren werden am Beispiel der "Zeitstudien" dargestellt. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication27.04.2009
CitationDöbrich, Peter: School as a Place of Socialisation and Learning - an International Comparison on School Reality: Description of the Project - In: Mitter, Wolfgang [Hrsg.]; Schäfer, Ulrich [Hrsg.]: Bildung und Erziehung im Umbruch. Vorträge von Mitarbeitern des Deutschen Instituts auf dem VIII. Weltkongreß für Vergleichende Erziehungswissenschaft, "Education, democracy and development", vom 8.-14. Juli 1992 in Prag. Frankfurt am Main : Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung 1993, S. 147-162 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-16980 - DOI: 10.25656/01:1698
export files

share content at social platforms