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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-170991
DOI: 10.25656/01:17099; 10.26529/cepsj.660
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-170991
DOI: 10.25656/01:17099; 10.26529/cepsj.660
Originaltitel |
Bilingual educational policy in Georgia: Can it benefit the process of the integration of society? |
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Paralleltitel | Ali lahko politika dvojezicnega izobrazevanja v Gruziji prispeva k integracijskim procesom v druzbi? |
Autor | Tabatadze, Shalva |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 9 (2019) 1, S. 61-82 |
Dokument | Volltext (290 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Bilingualismus; Ethnische Minderheit; Bilingualer Unterricht; Bildungspolitik; Bildungsreform; Integration; Geschichte <Histor>; Inhaltsanalyse; Georgien |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Fachdidaktik/Sprache und Literatur |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2019 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This article reviews the educational policy for the integration of society in Georgia. It is an analytical research paper on the current situation of ethnic minority education in Georgia. The problems and opportunities of bilingual education policy are analysed in the article. The content analysis research method was utilised in the study. The author argues that bilingual education is a crucial tool for the integration of Georgian society; however, local control, involvement, and context are crucial in the implementation of a national bilingual educational programme. The changes on the political, institutional and pedagogical levels of bilingual education are necessary for the successful implementation of bilingual education reform. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2019 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 10.05.2019 |
Quellenangabe | Tabatadze, Shalva: Bilingual educational policy in Georgia: Can it benefit the process of the integration of society? - In: CEPS Journal 9 (2019) 1, S. 61-82 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-170991 - DOI: 10.25656/01:17099; 10.26529/cepsj.660 |