Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
OriginaltitelBilingual educational policy in Georgia: Can it benefit the process of the integration of society?
ParalleltitelAli lahko politika dvojezicnega izobrazevanja v Gruziji prispeva k integracijskim procesom v druzbi?
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 9 (2019) 1, S. 61-82
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bilingualismus; Ethnische Minderheit; Bilingualer Unterricht; Bildungspolitik; Bildungsreform; Integration; Geschichte <Histor>; Inhaltsanalyse; Georgien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article reviews the educational policy for the integration of society in Georgia. It is an analytical research paper on the current situation of ethnic minority education in Georgia. The problems and opportunities of bilingual education policy are analysed in the article. The content analysis research method was utilised in the study. The author argues that bilingual education is a crucial tool for the integration of Georgian society; however, local control, involvement, and context are crucial in the implementation of a national bilingual educational programme. The changes on the political, institutional and pedagogical levels of bilingual education are necessary for the successful implementation of bilingual education reform. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2019
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.05.2019
Empfohlene ZitierungTabatadze, Shalva: Bilingual educational policy in Georgia: Can it benefit the process of the integration of society? - In: CEPS Journal 9 (2019) 1, S. 61-82 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-170991
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)