search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleKatja Koch / Stephan Ellinger (Hrsg.): Empirische Forschungsmethoden in der Heil- und Sonderpädagogik. Eine Einführung. Göttingen: Hogrefe 2015 (360 S.) [...] [Sammelrezension]
Author GND-ID ORCID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 ZDB
Document
Keywords (German)Rezension; Sammelrezension; Forschungsmethode; Sonderpädagogik; Aufsatzsammlung; Empirische Forschung; Qualitative Forschung; Wissenschaftstheorie
sub-disciplineSpecial Needs Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Sammelrezension von: 1. Katja Koch / Stephan Ellinger (Hrsg.): Empirische Forschungsmethoden in der Heil- und Sonderpädagogik. Eine Einführung. Göttingen: Hogrefe 2015 (360 S.; ISBN 978-3-8017-2243-2; 29,95 EUR). 2. Dieter Katzenbach (Hrsg.): Qualitative Forschungsmethoden in der Sonderpädagogik. Stuttgart: Kohlhammer 2015 (296 S.; ISBN ISBN 978-3-17-022476; 39,00 EUR). 3. Roland Stein / Thomas Müller: Wissenschaftstheorie für Sonderpädagogen. Ein Arbeitsbuch zu Theorien und Methoden. Bad Heilbrunn / Stuttgart: Klinkhardt UTB 2015 (174 S.; ISBN 978-3-8252-4441-5; 17,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication24.05.2019
Suggested CitationWillmann, Marc: Katja Koch / Stephan Ellinger (Hrsg.): Empirische Forschungsmethoden in der Heil- und Sonderpädagogik. Eine Einführung. Göttingen: Hogrefe 2015 (360 S.) [...] [Sammelrezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-172189
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)