search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie leite ich eine schulische Chemiesammlung? Leitfaden zur Übernahme einer schulischen Chemiesammlung
Parallel titleHow do I conduct a chemistry collection? Advise for installing a school chemistry collection
Authors
SourceNaturwissenschaften im Unterricht. Chemie 27 (2016) 156, S. 24-29 ZDB
Document  (1.040 KB) (formally revised edition)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0946-2139; 09462139
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Remark
Abstract (German):Schulleitungen können bestimmte Aufgaben, z.B. Sammlungsleitung oder Leitung eines Fachbereichs, an Lehrkräfte delegieren, welche über das nötige Fachwissen verfügen. Die Leitung einer Chemiesammlung ist nicht nur eine Würde, sondern auch eine Bürde. Der Artikel gibt Hinweise, mit denen die umfangreiche, schwere und teilweise sehr formalistische Arbeit nicht nur erleichtert wird, sondern auch Freude macht.
Abstract (English):School principals can delegate specific tasks, e.g. responsibility for a collection, to teachers who have the necessary expertise. Being responsible for a chemistry collection is not only an honour, but also a burden. The article gives advice on the extensive, difficult and sometimes very formalistic work that is not only easier, but also a pleasure to deal with.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.07.2019
CitationNulle, Günther; Proske, Wolfgang; Ruppersberg, Klaus: Wie leite ich eine schulische Chemiesammlung? Leitfaden zur Übernahme einer schulischen Chemiesammlung - In: Naturwissenschaften im Unterricht. Chemie 27 (2016) 156, S. 24-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-174637 - DOI: 10.25656/01:17463
export files

share content at social platforms