search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Bernard-Opitz, V. (2005): Kinder mit Autismus-Spektrum-Störungen (ASS). Ein Praxishandbuch für Therapeuten, Eltern und Lehrer [...] Häußler, A. (2005): Der TEACCH Ansatz zur Förderung von Menschen mit Autismus [Rezension]
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 55 (2006) 5, S. 411-412 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Sammelrezension; Autismus; Kind; Handbuch; Therapeut; Eltern; Lehrer; Pädagogische Förderung; Therapie
sub-disciplineEducational Psychology
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Rezension von: Bernard-Opitz, V. (2005): Kinder mit Autismus-Spektrum-Störungen (ASS). Ein Praxishandbuch für Therapeuten, Eltern und Lehrer, Stuttgart: Kohlhammer (256 Seiten; € 38,–); Häußler, A. (2005): Der TEACCH Ansatz zur Förderung von Menschen mit Autismus, Dortmund: Borgmann (192 Seiten; € 22,50)
other articles of this journalPraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 2006
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication20.04.2010
Suggested CitationSarimski, Klaus: Bernard-Opitz, V. (2005): Kinder mit Autismus-Spektrum-Störungen (ASS). Ein Praxishandbuch für Therapeuten, Eltern und Lehrer [...] Häußler, A. (2005): Der TEACCH Ansatz zur Förderung von Menschen mit Autismus [Rezension] - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 55 (2006) 5, S. 411-412 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17799
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)