Detailanzeige
Titel |
Wither law student information literacy? |
---|---|
Autor |
Kim-Prieto, Dennis ![]() |
Originalveröffentlichung | Botte, Alexander [Hrsg.]; Libbrecht, Paul [Hrsg.]; Rittberger, Marc [Hrsg.]: Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main : DIPF 2021, S. 104-113 |
Dokument | Volltext (2.521 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Informationskompetenz; Rechtswissenschaft; Studium; Student; Recherche; Recht; USA |
Teildisziplin | Medienpädagogik Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Sonstige beteiligte Institutionen | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation ; ILO Information Literacy Online ; Conference on Learning Information Literacy across the Globe LILG (2019 : Frankfurt am Main) |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Information Literacy has only recently been applied to instructional frameworks and benchmarking assessment for legal research skills in the United States. This paper seeks to answer two simple questions: what has IL done for legal research since AALL has adopted Legal Research Competencies and Standards for Law Student Information Literacy, and what is the future of IL in legal research classrooms and the practice of law around the world? (DIPF/Orig.) |
Beitrag in: | Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 02.02.2021 |
Quellenangabe | Kim-Prieto, Dennis: Wither law student information literacy? - In: Botte, Alexander [Hrsg.]; Libbrecht, Paul [Hrsg.]; Rittberger, Marc [Hrsg.]: Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main : DIPF 2021, S. 104-113 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178899 - DOI: 10.25656/01:17889 |