search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
Original Title
Medien in gewerblich-technischen Lehr-Lernprozessen
Parallel titleMedia in technical education
Author GND-ID
SourceZinn, Bernd [Hrsg.]; Tenberg, Ralf [Hrsg.]; Pittich, Daniel [Hrsg.]: Technikdidaktik. Eine interdisziplinäre Bestandsaufnahme. Stuttgart : Franz Steiner Verlag 2018, S. 157-171
Document
Keywords (German)Digitalisierung; Mediendidaktik; Digitale Medien; Technik; Berufsbildung; Fachdidaktik; Gewerblich-technische Ausbildung; Technikunterricht; Medieneinsatz; Medienpädagogik; Lehr-Lern-Prozess
sub-disciplineVocational Education and Training
Media Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-515-11941-2
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag zielt auf eine Verortung der Mediendidaktik innerhalb der Didaktik der beruflichen Bildung und der Technikdidaktik ab. Er zeigt das verfügbare Spektrum an Medien für den Einsatz in der gewerblich-technischen Berufsbildung auf und diskutiert die Wirkungszusammenhänge zwischen Unterricht und Lernleistung in Abhängigkeit von der Medienwahl bzw. den Medieneinsatzvarianten und weiteren Prädiktoren.
Abstract (English):The aim of the present article is first the positioning of mediadidactics in relation to the didactics of vocational education and technology didactics. Subsequently it presents the available spectrum of media for use in industrial and technical vocational training. Concluding it discusses the interrelationships between teaching and learning performance as a function of the media selection or the media application variants and other predictors.
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication15.01.2020
Suggested CitationBach, Alexandra: Medien in gewerblich-technischen Lehr-Lernprozessen - In: Zinn, Bernd [Hrsg.]; Tenberg, Ralf [Hrsg.]; Pittich, Daniel [Hrsg.]: Technikdidaktik. Eine interdisziplinäre Bestandsaufnahme. Stuttgart : Franz Steiner Verlag 2018, S. 157-171 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182331
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)