search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Gabriele Lieber / Ina Friederike Jahn / Antje Danner (Hrsg.): Durch Bilder Bilden. Empirische Studien zur didaktischen Verwendung von Bildern im Vor- und Grundschulalter. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren 2009 (178 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 ZDB
Document  (217 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Empirische Forschung; Bilderbuch; Elementarbereich; Grundschule; Didaktik; Unterricht; Ästhetische Bildung; Bilddidaktik
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677; 16130677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Gabriele Lieber / Ina Friederike Jahn / Antje Danner (Hrsg.): Durch Bilder Bilden. Empirische Studien zur didaktischen Verwendung von Bildern im Vor- und Grundschulalter. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren 2009 (178 S.; ISBN 978-3-8340-0633-2; 18,00 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication27.03.2020
CitationZaremba, Gabriela: Gabriele Lieber / Ina Friederike Jahn / Antje Danner (Hrsg.): Durch Bilder Bilden. Empirische Studien zur didaktischen Verwendung von Bildern im Vor- und Grundschulalter. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren 2009 (178 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-186749 - DOI: 10.25656/01:18674
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)